פיקוח מטעם דיירים

פיקוח מטעם דיירים

פרויקט תמ"א 38 מצריך מדיירים התמודדות עם עולם היזמות, הנדל"ן, עריכת הדין, האדריכלות והביצוע. לרבות התמודדות עם בעלי מקצוע רבים כגון מעורבים אדריכלים, מהנדסים, יועצים רבים, קבלני מפתח וקבלני משנה, מנהלי עבודה, מפקחי בנייה של בעלי האינטרסים השונים, רשויות ועוד. על כן חשוב שילווה את הדיירים בעל מקצוע מנוסה בעל ניסיון עשיר בתחום שייצג אותם מול כל הגורמים.

עבודה מול היזם

סגירת המפרט הטכני, בחינת התוכניות שמוגשות על ידי היזם ובדיקת התאמה להסכם עם הדיירים. סיכום לוחות זמנים להתקדמות משלב התיכנון ועד סיום הפרויקט. מעקב אחר התקדמות היזם בהליך קבלת ההיתר. בדיקת תיק המכרז הנערך על ידי היזם בהתאמה למפרט הטכני ולהסכם.

עבודה מול נציגות הדיירים

ביצוע ביקורים מקדימים באתר לצורך לימוד כל הנתונים הקשורים לפרויקט. הכרת שטח האתר, סביבתו ותנאיו המיוחדים. קביעת המפרט הטכני, ליווי נציגות הדיירים במשא ומתן מול היזם, ניסוח השינויים וההסכמות למפרט הטכני. בחינת התוכניות שהוגשו על ידי היזם. הוצאת דו"ח הכולל הערות על התוכנית שהוגשה על ידי היזם, טרם אישור נציגי הדיירים. פגישה בין הדיירים ליזם ולקבלן המבצע לסיכום צורת ההתנהלות עם דיירי הבניין בתקופת הביצוע. סיכום עם היזם והקבלן המבצע לגבי נוהל שינויי דיירים. השתתפות בפגישות עדכון של היזם עם הדיירים.

פיקוח על הבנייה

הפיקוח על העבודות יבוצע במתכונת משתנה על פי שלבי הבנייה. יקבע מועד קבוע לביקורת באתר הבנייה. במהלך הביקורת ייבחן מהלך הבנייה ביחס לתכנון בהיבט הביצוע. יערך מעקב אחר התקדמות הביצוע בהתאם ללוח הזמנים המוסכם ודיווח חודשי לנציגות הדיירים. דווח על כל סטייה צפויה או קיימת מלוח הזמנים המוסכם תוך ניתוח סיבות הסטייה והמלצה על צעדים עליהם יש לנקוט. 

דווח על התקדמות הפרויקט לרבות, רמת ביצוע, לוחות זמנים. ניתוח בעיות המתעוררות בפרויקט במהלך הביצוע והמלצה על דרכי פתרון. דווח על זימון וליווי המתכננים בתהליך הפיקוח העליון ובחינת הערות המתכננים. בקרה על ביצוע הליך שינויי דיירים, בהתאם לנוהל שגובש בין הדיירים ליזם. דווח על טיפול הקבלן המבצע בקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין מן הרשויות המוסמכות לצורך השלמת הפרויקט, השלמתו וחיבור כל התשתיות הציבוריות. 

ביקורת מדגמית בדירות הדיירים ודיווח על ההתקדמות בהם. ליווי נציגות הדיירים בקבלת השטחים הציבוריים והמערכות האלקטרו מכאניות, כגון מעלית, משאבות וכו'

שנת הבדק

מפקח הבנייה מטעם הדיירים, עורך פרוטוקול "בדק" לדירות ולבניין יחד עם נציג הקבלן והיזם. פרוטוקול "הבדק" כולל מיפוי של הליקויים במידה וקיימים בכל דירה ובשטחים הציבוריים של הבניין. לאור הממצאים, מפקח הדיירים יחד עם היזם, הקבלן והדיירים מגיעים לקביעת פתרון מוסכם לביצוע התיקון הנדרש. לאחר ביצוע עבודות התיקון, נערך סיור על ידי המפקח מטעם הדיירים לבקרה אחר איכות העבודה ואישור ביצוע התיקונים שנדרשו בהתאם לפרוטוקול "הבדק".

מהי חשיבות הפיקוח מטעם דיירים?

ההחלטה על שיפוץ הבניין דורשת השקעה והיערכות רבה מצד הדיירים רבים מתקשים להתנהל מול הקבלן. מדובר בבעיה אמיתית שמתורגמת לעיתים קרובות מידי לתקלות משמעותיות באיכות הביצוע, עמידה בלוחות זמנים, עלויות ועוד.

פעמים רבות קיימים ניגודי אינטרסים בין שני הצדדים בין היזם לדיירים בנושאים שונים הקשורים לתהליך הבנייה.
תפקידו של מפקח מטעם דיירים לפקח על הבנייה עצמה בשטח ולוודא כי הקבלן ושאר אנשי המקצוע עושים עבודה מקצועית ונכונה וכמובן לסנכרן בין כל הגורמים.

מה כולל פיקוח מטעם דיירים?

שלב ראשון - ליווי בניהול המשא ומתן והתנאים הכלליים מול היזם

  • ליווי בניהול המשא ומתן בעניין המפרט הטכני. והתנאים הכלליים מול היזם.

שלב שני - ליווי בתכנון הפרוייקט

  • מעקב ובקרה על היזם והמתכננים מטעמו בשלב התכנון המוקדם.
  • ליווי באישור תוכניות להגשה להיתר.
  • בדיקת התאמת התיכנון להסכם מול המפרטים התכנים.
  • בחינת התכנון ומכרז הקבלנים, מתן הערות בהתייחס להסכם התמ"א.

שלב שלישי - פיקוח על עבודות הקבלן במהלך תקופת הביצוע

  • מעקב אחר התקדמות הביצוע בהתאם ללוח הזמנים המוסכם ודיווח חודשי.
  • דווח על התקדמות הפרויקט לרבות, רמת ביצוע, לוחות זמנים.
  • ניתוח בעיות המתעוררות בפרויקט במהלך הביצוע והמלצה על דרכי פתרון.
  • דווח על זימון וליווי המתכננים בתהליך הפיקוח העליון ובחינת הערות המתכננים.
  • דווח על טיפול הקבלן המבצע בקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין מן הרשויות המוסמכות לצורך השלמת הפרויקט.
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.